Van Wells Gray provincial Park naar Lilloet

4 oktober 2019 - Lillooet, Canada

We hebben overnacht op een RV park annex golfbaan net buiten het Wells Gray Park. In dir park ligt een aantal watervallen. De eerst 2 hogerop en best spectaculair, een heel brede en de ander 140m. hoog. De derde is anders, omdat de vulkanische lavagrond ervoor gezorgd heeft dat de rivier diep is uitgesleten. Het water komt uit een ondergrondse rivier. De wanden van de zo ontstane canyon bestaan zichtbaar uit lava, waarin veel planten en zelfs boompjes zich geworteld hebben.

Dan weer op weg naar het zuiden, het weer valt alles mee. Terug over een andere weg naar Clinton. Eerst weer de woestijnachtige landschappen, daarna bergen en dalen. Naast de weg loopt een smal enkel treinspoor. De treinen die je hier ziet zijn vooral goederentreinen, veelal dubbel gestapelde containers en wel een kilometer lang! We telden 5 locs.

Bij Lilloet is een Rv camping op de steile helling boven de Frase rivier. We vinden daar een spectaculaire plaats vlak boven de rivier en uitzicht op de bergketens. Er was weer een actuele beerwaarschuwing. Daarom een vuurtje gemaakt, maar wel binnen gegeten.