Toch nog een Zodiac!

13 oktober 2019 - Tofino, Canada

Voor vandaag hebben we dus een overtocht van 15 minuten varen geboekt naar Meares island voor de Big Tree Trial. Op dit eiland schijnen gigantische ceders te zijn en dat willen we dan zelf ook wel eens zien. Naar verluid een niet al te ingewikkelde wandeling over een natuurpad en een overtocht met een watertaxi.

‘s Ochtends gaan we eerst naar de andere kant van het schiereiland waar we nu zijn, nl. het andere vissersplaatsje Ucluelet. Veel idyllischer dan Tofino en veel minder toeristisch. Wel met mooie uitzichten vanaf de vuurtoren. En bloemetjes die we nog niet eerder zagen. We zijn hier aan de Pacific Coast, dus de oceaaninvloeden doen zich gelden.

Dan terug naar Tofino voor de overtocht. Dat blijkt met een open Zodiac te zijn. Het weer is gelukkig goed en het is niet koud. We gaan samen in een 10 persoons Zodiac, gelukkig maar voor 10 minuten. Tranen in je ogen van de wind, zo hard gaat dat ding!

(Zeker achteraf moeten we ons zeer gelukkig prijzen dat we dat niet hebben gedaan in Telegraph Cove voor 3 uur!)

We worden afgezet op het eiland, met de afspraak dat we over 1,5 uur weer worden opgehaald. Het wandelpad is gemaakt met cederboomplanken. Ietwat ongemakkelijk, maar voorzichtig aan, goed te doen. Het is een fantastische boswandeling met inderdaad eeuwenoude ceders. Een prima uitstapje op een van de laatste dagen.

1. Mischa, Jantine en Neo:
    13 oktober 2019
    Dat klinkt weer uitstekend. Wat een leuke verhalen en fotoos!