Verder op Vancouver Island

11 oktober 2019 - Pacific Rim Hwy Crossing, Canada

De laatste week van onze reis brengen we door op Vancouver island. Vanochtend rijden we van Brown’s Bay eerste naar het zuiden en daarna naar het westen, we gaan naar Tofino en omgeving. We rijden een prachtige route met hoge, met dennen begroeide bergen en een groot meer, vernoemd naar Kennedy, dat een open verbinding heeft met de zee.

We stoppen bij het Visitors center, waar we nadere informatie proberen in te winnen over de camping mogelijkheden en Madeleine wil weten hoe een thimberry struikje er uit ziet en of je dat hier kunt vinden. De medewerker verwijst ons naar een botanicus verderop bij een ander Visitors center, die alles weet van planten. Daar gaan we dan morgen heen. We worden geadviseerd om direct naar de camping te gaan. Er wordt verwacht dat het wel eens heel druk kan worden ivm. het feit dat het dit weekend Thanksgiving is en het dus druk wordt. Als we aankomen kunnen we inderdaad alleen maar voor een nacht terecht. Morgen moeten we dus iets anders zien te vinden. Deze Campground is wel heel bijzonder. Het behoort tot het regenwoud . Het is een oerbos, bomen van meer dan 100 jaar oud, behangen met gele slierten mos en varens. Het is een beetje een spookachtig tafereel. Met Halloween kun je er vast goed griezelen! Deze Campground ligt in het Pacific Rim National Park en het tradionele gebied van de “Nuu-Chah-nulth First Nations”.

We lopen vanaf onze plek door het bos naar het strand, het is eb. Het ligt vol met met paarse mosselschelpen en de resten van kleine krabben. Het water ligt in een dunne laag over een breedte van 150 m. op het zand, in ribbels en geultjes. De zon weerspiegelt in al die plasjes, we maken mooie foto’s. Terug naar de camper, we eten tonijn vandaag!

1. Eva pieper:
    12 oktober 2019
    ach jonges, wat heerlijk! Geniet nog maar even uit volle teugen, alhoewel, jullie doen niet anders :-)
    verheug me er wel op dat jullie binnenkort weer thuis zijn. veel liefs, eva
  2. Lia en Teun:
    13 oktober 2019
    Leuke foto's vooral die met het vliegtuig. Geniet nog van de laatste dagen.
    Groetjes Lia en Teun