Dierendag 4 oktober , walvissen!

5 oktober 2019 - Powell River, Canada

De volgende ochtend naar Earls Cove, en vandaar met de ferry naar Saltery Bay, nog steeds het vaste land. We moesten meer dan een uur wachten en kwamen in gesprek met 2 mannen (76 en 78) uit Edmonton, Alberta. Uitvoerig gesproken over politiek, natuur, cultuur en oude auto’s. Interessante ontmoeting. Door naar Powell River voor de overtocht naar Vancouver Island. Dat is net te halen in tijd. Snel inchecken, kaartje kopen, de ferry op...... en tot de conclusie komen dat we op de verkeerde ferry zitten. Deze gaat naar Texana Island een eiland waar we niet wilden zijn. Niks te beleven, 3 uur wachten en weer terug naar Powell River. Wel 3 bultruggen van verre gezien. Gelukkig kregen we een refund, want de dame achter de kassa had wel degelijk eerst moeten vragen waar we naartoe wilden. Afijn, om ong. 16.30 uur terug, vlak bij een prachtige camping aan zee. Zeeleeuw, watervogels, redelijk weer, toch nog buiten een borrel gedronken. Morgen Vancouver island, we gaan het gewoon nog een keer proberen.

1. Akke Bink:
    5 oktober 2019
    Dat is even pech hebben. Toch nog goed gekomen.
    Jullie maken wat mee.
    En leuk, die ontmoetingen.
    Kijk uit elke keer naar jullie verhalen.
    Fijn om te lezen vanuit mijn bed.
    Herstel duurt lang, maar komt uiteindelijk goed.
  2. Henk:
    5 oktober 2019
    Hoi Akke, leuk dat je steeds reageert. En het zal wel niet meevallen, zo’n ingreep. Ik weet nog dat je aarzelde of je het wel of niet zou moeten doen. We wensen je veel sterkte met het herstel, Liefs, ook voor Jan.
  3. Urseline:
    5 oktober 2019
    Wat beleven jullie veel en wat hebben jullie al veel gezien! Eindelijk rust om op de kaart te kijken op m'n laptop, was afgelopen week weg.
    Benieuwd of jullie in the Rockies gezien hebben waar de gletsjer zich terugtrekt en hoe snel dit gaat.( er staan jaartallen bij)
    In Kamloops woont de middelste zoon van Laurens, Laurens woont in de Frazer Vally
    Ten noorden van Powell River is het Sound Marine Provicial Park, vanwaaruit wij 10 jaar geleden de Fjord zijn ingezeild. Wat een ongelooflijke hoeveelheid bergen alom, een indrukwekkend land qua natuur.
    Ik wens jullie nog veel mooie dagen op Vancouver Island en hopelijk walvissen spotten in de Pacific.
    P.S. De problematiek met de First Nations is een onoplosbaar probleem, vergelijk het met de Nederlandse Antillen.
  4. Urseline:
    Erratum: Fraser Valley
  5. Erica uhlenbeck:
    5 oktober 2019
    Mooi verhaal Henk!echt leuk om jullie reis te volgen en de fotos te zien..
    Heb het voorgelezen aan Max, die hier op bezoek is ( Upstate NY)op onze buitenplaats.
    2 weken geleden was er een grote demonstratie en march voor het klimaat inNew york en er waren ook nogal wat first nation’ vertegenwoordigers.
    Vandaag ons aardappelveldje gerooid - geeft veel voldoening-
    Groetjes en kijk uit naar volgende aflevering.
    Erica
  6. Lia en Teun:
    6 oktober 2019
    Hoi Henk en Madeleine
    Zondag 5 oktober jullie laatste 5 reisverslagen gelezen.
    Jullie maken toch wel een spectaculaire reis, bijzonder al
    die verhalen van mensen die jullie ontmoeten.
    Verder een hele goede reis gewenst en we wachten op de volgende verslagen.
    Groet Lia en Teun