05-10 Powell River camping

7 oktober 2019 - Telegraph Cove, Canada

Een bewolkte nacht, maar de zon breekt door in de ochtend. De dag begint nog beter, doordat er een bald Eagle op het strand zit op 50 m. voor onze camper. Hij heeft kennelijk iets eetbaars gevonden. Kraaien en raven kijken toe. Daarna, douchen, was draaien en in de rij voor de ferry. Dit keer de goede, want we komen om 13.30 aan op Vancouver Island bij Comox. Weggaan richting noorden, want we hebben een paar tips gekregen om daar orka’s te gaan zien. Onderweg eerst halverwege een camping.

06-10.

We wilden naar Port Mc Neill om daar de zee op te gaan met een tour. We kwamen daar om 12.00 aan, Visitors Centre dicht; zondag! Even een paar boodschappen gedaan, een medewerkster vraagt aan Madeleine wat ze zoekt. Toen ze antwoordde :” Chick Peas”  (kikkererwten) and a camping”, ging ze het allebei uitzoeken en kregen we een goed adres, waar we nu staan, Alder Bay, met uitzicht op de baai. En ook hier weer een bald eagle.

We gaan eerst naar Telegraph Cove om een tour te regelen. We boeken voor morgen met een open Zodiac boot, met van die rode pakken aan! Hopen dat dat goed gaat, het weer is intussen heel slecht geworden, harde wind en regen, de camper beweegt ervan! We zien het wel morgen. Welterusten.

1. Akke Bink:
    7 oktober 2019
    Jammer dat het weer zo slecht is geworden. Het is echt een avontuur.
    Die onverwachte positieve dingen, die jullie beleven hebben gelukkig de overhand. Schitterend!
  2. Henk:
    Zo is het maar net!
  3. Urseline:
    7 oktober 2019
    Zal voor jullie duimen dat de tour doorgaat!
    De onze destijds vanuit Tofino aan de westkant van het eiland werd afgelast wegens dikke mist helaas.
  4. Henk:
    7 oktober 2019
    Hoi Urseline, bedankt voor je medeleven. De tour gaat morgen door, na een hele nacht regen breekt de zon weer door. We vinden het geen moeite om elke dag iets te schrijven, we doen het om de beurt zo’n beetje. Voor onszelf, voor de familie en ongeveer 20 belangstellenden. Ik heb je artikel doorgestuurd naar een New yorkse vriendin, wiens zoon (vriend van David vanaf 2 jaar) een activist is die zich met demonstraties voor klimaat en veel anders belangrijks bezig houdt. M.