Regen!!

24 september 2019 - Stewart, Canada

Om 08.00 uur vertrokken van Campground Boya Lake. Prachtige zonsopkomst om 07.00 uur gehad. Nu: long way to go. Planning: Stewart/Hyder, ong. 500 km. Moet kunnen, immers, weinig bijzonders onderweg, althans volgens de informatie. Dat lijkt nogal mee te vallen. Mooie weg, echter geen wild. Die blijven dus weg van de wegen in “ hunting season”. Wel weer een dode zwarte beer langs de kant, waar de raven aan bezig waren. Om 12.30 lunchstop, 7° C, slecht weer, veel regen. De camper in om even te lunchen, kachel aan! Niet dus! Hij doet het niet meer. Stress! Boterhammetje, doorrijden en bedenken wat te doen. Doorrijden naar Meziadin junction, waar een RV park is en daar bellen naar Frasierway, onze verhuurder. Daar aangekomen blijkt het RV park morgenochtend om 08.00 te sluiten. Advies : door naar Stewart, waar meer voorzieningen zijn. Dus door!

Prachtige weg langs de Bear Glacier. Op het RV park aangekomen treffen we een Hollands stel bij de receptie die gesloten is. Zelf inchecken is het advies. Zij weten te vertellen dat er in het dorp Stewart een Hardware Store is. Wellicht heeft die een elektrische heater. Wij dus op weg en inderdaad, bingo! Voor $ 50 weet je alles. Dan naar een lokaal hotel met public phone, om de verhuurder te bellen en hen ons probleem uit te leggen, alles genoteerd, u wordt terug gebeld! Terug naar het RV park. Alles aangesloten, heater werkt! Lekker warm, borrel, pizza, morgen meer. Hele dag en nacht regen!

1. David:
    24 september 2019
    Die beer lijkt mij verre van dood?
  2. Gerard.trudie.beekman:
    25 september 2019
    Leuke foto van die twee beren. Super dat je ze zo van dichtbij kan zien!
  3. Henk:
    26 september 2019
    Nou, om eerlijk te zijn, deze hebben we gekregen van een locale mevrouw, die van deze zelf ook onder de indruk was. Nog wel weer een Grizzly zien vissen en een zwarte met jong, helaas geen foto van.
  4. Lia en Teun:
    25 september 2019
    Hoi Madeleine en Henk
    Nou wat een pech met de kachel gelukkig toch nog een oplossing kunnen
    vinden. Trouwens nu pas de foto's gezien dat jullie aan het badderen zijn in
    een rivier of iets dergelijks, was het water niet koud? Verder leuke en indrukwekkende foto's en als je hout hakt wordt je ook warm, toch?
    Groetjes Lia en Teun
  5. Henk: