Dag 9. Denali NP

14 september 2019 - Denali National Park and Preserve, Verenigde Staten

Onderweg naar Denali blijkt bij een lunchstop de toegangsdeur van de camper niet meer open te kunnen. Bij aankomst direct een garage opgezocht. De garageman heeft het probleem in 5 minuten opgelost.

Daarna naar het Denali NP. We zijn kennelijk verkeerd ingelicht. De bussen die een tour maken over het terrein van 24.000 KM2 rijden niet meer na 12 september, de camping is volgeboekt ivm een loterij, waarbij je een vrije toegangskaart kan winnen. We hebben toen gekozen voor een andere camping dichtbij, Camping Grizzly Bear.

Wat nog wel mogelijk was bij het park: een rit maken met eigen vervoer, 24 km. het park in via aangegeven route. Dit hebben we de volgende ochtend gedaan en het was de moeite waard! Onderweg zagen we een moose met een reusachtig gewei van dichtbij. Het eindpunt van de route was de “Savage river” , waar verschillende trails waren aangegeven. Wij hebben die van 3,2 km langs de rivier gedaan. Het was een rivier die steeds deed denken aan het drama  van “ Into the Wild” (film, boek). Een reuze meevaller dat mijn linkerbeen deed wat nodig was. Wel wat napijn maar verder prima. Nog even gaan staan op een uitzichtpunt en met de verrekijker een hele forse grizzlybeer kunnen zien aan de kant van de zelfde rivier waar we langs gelopen hadden. Tevreden terug naar de camping.

1. Lia en Teun:
    16 september 2019
    Henk en Madeleine.
    Wat een prachtige reis en wat een mooie foto's
    Wij genieten van jullie reisverslag.
    Groetjes Lia en Teun
  2. Dolf en Paula:
    16 september 2019
    Hoi,
    Wie veel reist kan veel verhalen. Wat een heerlijk avontuur in een schitterend landschap. Door jullie reisverhalen zijn wij een beetje mee op vakantie.
    Groetjes, Paula en Dolf.