27-09

29 september 2019 - Jasper Nationaal Park, Canada

‘S Nachts sterren gezien door het dakluik van de camper. S’ Ochtends (0 graden) weer mist. Jammer dat we het meertje (op 40 m.) waarin de bergen en de sparren weerspiegeld worden, niet meet kunnen zien.

Op weg naar Mc. Bride, een stadje op de route naar Jasper, ons einddoel van vandaag. In Mc. Bride veel tijd besteedt aan extra medicijnen, die we gelukkig van de farmacie kunnen krijgen. Madeleine had niet genoeg mee genomen om haar hart koest te houden. Ook de camper had extra’s nodig , DEF (iets voor in de diesel) en refill van propaan.

Lichte sneeuw! Bij het rijden over de hogere gedeelten van de weg (700 m.) Onderweg vol in de remmen voor een overstekende zwarte beer, die lichtelijk verstoord ons aankeek. Dit was voor het eerst dat de waarschuwingsborden ook een functie hadden. Door naar de camping ten zuiden van Jasper, Wapiti RV park. Groot! Registreren bij de gang, plaats toegewezen krijgen!dat is ons deze reis nog niet eerder overkomen. Maar we zitten dan nu ook zeker wel in HET toeristen gebeid van Canada! Veel te doen en te zien. Jammer dat de wolken nog steeds laag hangen. Daardoor kunnen we de besneeuwde toppen maar nauwelijks zien. Plekje toegewezen in een prachtig bosachtig gebied. Ruime plaatsen, toch nog behoorlijk wat andere campers. Er is sneeuw op komst, dat merk je aan de lucht. Weggaan even naar het toeristenplaatsje Jasper, om te kijken wat daar te doen is. Inderdaad: zelfs in deze tijd nog behoorlijk. Druk. En KOUD! Een ijzige wind waait tussen de bergen dooor, het is 3 graden, gevoelstemperatuur -5. Geldt opnemen en gauw terug naar de camping, verwarming aan en een borrel, Morgen zien we verder. De verwachting is sneeuw!

1. Eva pieper:
    29 september 2019
    Dag lieve Madeleine en Henk, heel fijn om met jullie een stukje mee te reizen. Verheug me op jullie foto’s!
    Hier gaat alles goed. Emmy lijkt opgeknapt en doet jullie de groeten. Nog een prachtige reis! Liefs, Eva
  2. Gerard.trudie.beekman:
    29 september 2019
    Wat een mooie verhalen, leuk om alles te volgen. Hier is het de hele week ook regenachtig. Dat is wel goed voor de tuin.
  3. Mischa, Jantine en Neo:
    29 september 2019
    Mooie verhalen, en wat een avonturen hebben jullie al beleefd. Hopen dat t weer mee zit en de wolken optrekken zodat jullie nog meer kunnen genieten van de mooie landschappen! X
  4. Lia en Teun:
    Hoi Madeleine en Henk
    Nu jullie hebben weer veel beleefd, gelukkig is de kachel van jullie camper gemaakt voordat de sneeuw gaat vallen, Goede reis verder.
    Lia en Teun
  5. Akke Bink:
    29 september 2019
    Wat ontzettend leuk om zo te volgen wat jullie allemaal beleven.